04 September 2009


Hari ini aku ke kelas seawal jam 9.30 pagi kerana ada tutorial. Apabila sampai aku tertanya-tanya sama ada kelas itu ada atau tidak? Hal ini kerana tiada kelibat seorg pun yg aku nampak di luar kelas berkenaan. Aku bingung seketika. Adakah aku yang terawal? Mungkin juga. Tapi tidak mengapa sekiranya kita terlebih dahulu sampai ke kelas sebelum orang lain. Hemmm... setelah selesai kelas itu, aku terus pergi ke perpustakaan. Aku pergi ke bahagian Koleksi Asia Tenggara (KAT) yang banyak buku tentang Hikayat Hang Tuah. Tebal juga buku-buku itu. Bahasa klasik kebanyakkannya. Terus terang aku membuat pengakuan bahawa aku tidak begitu memahami bahasa klasik tersebut. Dulu aku pernah membaca Sejarah Melayu Sulalatus Salatin masa di Tingkatan Enam. Memang memeningkan. Tetapi apabila Dr. Mawar memberikan cabaran supaya menghasilkan sebuah cerpen mengenai Hang Tuah, aku perlu menangkis rasa susah untuk membaca hikayat tersebut. Aku perlu yakin pada diri sendiri. Sekarang aku masih dalam proses pembacaan hikayat tersebut walaupun realitinya aku mempunyai banyak assigment yang belum diselesaikan lagi....huurrmmmm

No comments:

Post a Comment

Followers