13 October 2009

JOG...GING...JOG

Fuuhhhh..... Penatnya...
Inilah aktivitiku dikala sebelum senja merangkak tiba. Berjoging. Aku akan berjoging setiap petang jika tiada aral yang menghalang. Di tepi tasik kejuruteraan tumpuanku. Bagi aku, sudah menjadi kebiasaan berjoging di waktu petang. Ia adalah untuk meningkatkan kekuatan stamina dan kesihatan. Aku adalah bekas atlet dan olahragawati sekolah dan pernah ditabalkan sebagai atlet terbaik daerah. Tapi, itu semua hanya tinggal memori yang terpahat kekal dalam lubuk hati. Namun, minatku kepada olahraga tidak luntur biarpun aku diletakkan sebagai seorang pelajar sastera. Realitinya sekarang aku tidaklah seaktif dulu. Natijahnya, Hang Tuah. Akanku adun dan uli kisahmu menjadi resepi baru. Hang Tuah@Olahragawan???

2 comments:

  1. wah olahraga?
    aku terlalu daif tentang itu.
    patutlah ambil kok lari-lari kan...
    tak sangka juga kau ni ayu2 sampai tahap daerah pegi lari.

    ReplyDelete
  2. Salam Azila,
    Tidak Ieza sangka Azila ada bakat dalam sukan. Kenapa tidak dipamerkan di sini..? X pe. Walaupun kita pelajar sastera kita masih boleh untuk bersukan. Marilah joint Ieza main softboll untuk MASUM sem depan. Kita harumkan nama UKM. Sem depan akan berlawan di antara U. Kalau berminat beritahu pada Ieza yea.. :-)

    ReplyDelete

Followers